Knowing your strengths and weaknesses..
All the successful people have had a good sense of both what they do well and what they don’t well. When FORTUNE magazine examined why CEOs fail, it identified such factors as performance credibility, focus on basic execution, sending too much bad news, board issues and team discontentment but at core of many of these issues is an inability for many hard-charging people to see that no one does everything well just as a tiring baseball pitcher often refuses to recognize when it’s time to hand the ball over to relief pitcher, any truly competitive individual has a tendency to think he or she can accomplish something by dint of pure intelligence , guts and effort. Not so with Steve Declarson, who has successfully grown several companies not merely by his keen insights and entrepreneurial bent but by organizing his strengths. His current company provides computer training tailored to specific organizational needs. I am better at building than maintaining “Declarson says. I like the unknown a business managing chaos that I can turn from 15 to 50 percent growth
Every significant organizational project or change process undergoes five stages, enabling, launching , catalyzing and maintaining .Declarson likes the planning and enabling aspects of a new venture. He readily admits that maintaining a company isn’t his strong suit . it is your powerful advantages to assess where you fit best in any such project or process . if you are a commanding type for example who always winds up taking on jobs that require a great deal of planning and /or enabling , you’re certainly not going to be fully utilizing your strengths. Commanding types without a strong supportive backup are impatient with people who don’t catch on quickly. They aren’t best suited to planning or enabling. All of us have such style – based areas of strength and weaknesses.
If you have taking on roles that don’t suit your style, you’re limiting your chances of achieving the secret handshake, people who don’t know where their greatest strengths lie
Comments
للاسف كلامك صحيح و كتير اخر شي نحنا مجرد عبيد لليرة لانو كل واحد منا عنو مسؤوليات مضطر يشتغل مشان يكون قدا
اما بخصوص نظام العمل في الدول العربية فهو فاشل يعني انا بس كنت موظف بشركة قطاع عام بسورية كنت خلص شغلي بساعه و بس يشوفوني قاعد يرمولي شغل فوقو مع انو باقي الموظفين في القسم نفس شغلتي بتلاقيون عم يقعدو يشربو قهوة و ما بيخلصو العمل لساعات
ربما صاير الصمير الحي غلط بلمجتمعات العربية بس للاسف مضطرين لهل الشي لانو عنا مسوؤليات مجبرين انو نلتزم فيا
بخصوص دول الخليج فيوسفني القول انو اليوم عم يبوسو ايدك تشتغل معون بكرا باول ازمة بيقولو تعال اشتغل معنا بنص الراتب و انت مضطر بتقول اي بعد يومين بس تزداد الازمة بيقولو ربع الراتب و انت بتوافق اخر شي بتحس حالك عن تشتغل و انت عم تدفع منك بس مشان تظلك بوظيفتك بعكس الدول الاوروبية يلي دائما تحسب حساب للموظفين المميزين و بتدفع و هي عم تخسر بس مشان لا تخسرهم لمنافسيهم
للاسف الانسان و المواطن العربي صاير مجرد عبد و هل العبد مجبر يظل ساكت بس مشان يحافظ ع لقمة العيش تبعو و تبع اسرتو
تحياتي
جائني هذا الموضوع ارجو ان تعطوني رأيكم بي :
الوظيفة عبودية القرن العشرين\"
وكلما أتذكر كلماته وأنا في عملي أوقن أنني أغتال أجمل أيام عمري وعمره معاً
يقضي الموظف منا معظم حياته في الوظيفة إلا أن ذلك قلّما يؤثر إيجاباً على حياته ..
والأهم من ذلك ما هي حقيقة الحياة ؟
يشربونها سوداء لينعشوا ذاكرتهم التي خانتهم عندما حاولوا أن يتذكروا من هم أو بالأحرى ما هم ..
أصبح الموظف الناجح محكوماً عليه بحمل أجهزة الاتصال المباشر بالبريد الإلكتروني ( Black Berry )..
\"إذا كنت تعمل لكي تعيش فاعلم أنك تعمل لتموت \"
ونصحني بقراءة بعض الكتب المتعلقة بإدارة ضغوطات العمل ..
أولها : أن يكون لدى الإنسان تحدٍ في عمله يريد أن يتغلب عليه .
وثانيها : أن يكون عمله مصدر إلهامه وحماسه في الحياة .
وثالثها : أن تكون العوائد المادية من عمله عالية جداً أو مرضية ..
ورابعها : أن يحب الموظف زملاءه حباً جماً لدرجة أنه لا يستطيع أن يفارقهم ساعة .
وآخرها : هو تحقيق الموظف لذاته من خلال إنجازه لمسؤوليات العمل ..
كلما أتذكر هذه الحقيقة أقول في نفسي :
إذا كنت ممن يطيلون الجلوس في مكاتبهم بعد العمل فأنت عبد جديد ..
وإذا كنت حين تضع رأسك على وسادتك تفكر بأحداث يومك في العمل فأنت عبد جديد ..
وإذا كان أعز أصدقائك هو أحد زملائك في العمل فأنت لا شك عبد جديد..
الفرق بين العبيد الجدد والعبيد القدماء
أن القدماء كانوا مرغمين على طاعة أسيادهم وتنفيذ أوامرهم ..
وهم أيضاً عبيد لأوهامهم التي تقول لهم إنهم سيكونون يوماً ما عبيداً أفضل !!!
نصيحتي الشخصية لك أن تضع لك هدفا لتتوقف برغبتك عن العمل \"تقاعد مبكر\"
بدلا من أن يوقفك العمل برغبته ( ... ) هو أو يباغتك ماهو أشد( ... )
مع الأسف أنا ماني مدير .. و لا حدا برد علي ... بس معكون خق حتى عالمستوى القليل يعني الواحد لازم يعرف شو بدو و شو بيقدر يعمل بهالدنيي